lauantai 18. tammikuuta 2014

Ennen ku varpaat kokonaan tippuu...

Mulla on ongelma. Mun varpaat palelee, oikeestaan koko ajan. Vaikka anoppi, äiti ja kaverit on kutonu sukkia mulle puikot sauhuten, ni koko ajan on jalat jääsä. Suurin ongelma on talvikengät. Ostin joskus viis vuatta sitte Loimaan Kengän alelaarista tekonahkaset joulupukinsaappaan näköset saapikkaat. Suhtauduin niihin aika skeptisesti, vähä rumatki ne oli. Mut vitsit et ne oli positiivinen yllätys. Lämpimät, vettäki ne pittää ja se rumuuski on karissu vuasien varrella.

Mut nyt ne alkaa olla oikeesti niin loppuunkäytetyt, et pakko alkaa luapumisprosessi. Kahdet talvikengät oon jo korvaajaks viime- ja edellistalvena ostanu, mut aina oon palannu niihin vanhoihin. Toiset uusista oli ihan sikahuanot, vaikka oli nahkaset ja vaikutti oikein lämpösiltä. Väärin luulin. Seuraavisa taas hairahduin liiaks ulkonäkköön. Ne on ihan hyvät ja lämpimät, mut liian fiinit ihan vaan arkeen ja ulkoiluun.

Eli hakusesa on lämpimät, kohtuunätit ja -hintaset talvikengät. Uggeja tekis miäli, mut niisä tuppaa hinta olleen budjetin kipurajoilla alennuksesaki. Yhdet kivanhintaset jo missasin, ku jäin päiväks pähkäämään. Muita merkkejä mitä oon miättiny on ollu Sorelit ja El naturalistat. Onks jollain jommankumman merkin talvikengistä kokemuksia? Huapikkaitaki jo harkittin. Vinkkejä saa antaa, mut Kuamia on turha ehdottaa. Vaikka lämpimyys onki se ensisijanen juttu, ni niin sysirumia kenkiä en jalkaani laita. :D

2 kommenttia:

  1. Soreleita on munki tehny miäli. Tosin nyt ei oo tarvetta talvikenkille. Mulla on semmoset karvaset kenkät jotka hölskyy jalasa, niisä ei jalka palele. Eli kannattaa ostaa tarpeeks suuret. El naturalistoja mulla on kahret, mut ne on kesäkenkiä. Ossaisko ne tehrä lämpimän talvikenkänki? Tosi hyviä kenkiä ne kyl on.

    VastaaPoista
  2. Löysin yhdet tosi nätit Sorelit Partioaitan nettikaupan aleista, ne ei ollu ihan semmoset perus kumikärkiset. Mut ainaki kuvauksesa luvattiin et pitäs vettä ja olis lämpimät.
    El naturalistalla näytti olevan jos jonkunnäköstä talvisaapasta. Niisä oli semmonen huapatossun näkönen vuaraus. Vaikeita päätöksiä nää. :D Villasukan verran täytyy olla aina tillaa, eli riittävän väljiä mun popot on aina, :)

    VastaaPoista

Kommentoikaa rohkeesti!